مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 15:572022-01-24بين الملل

تهدید آمریکا برای تحریم صنایع راهبردی روسیه


دولت بایدن تهدید می کند، نوع جدیدی از تحریم که نوعی کنترل صادراتی است علیه روسیه استفاده می کند که به صنایع راهبردی مسکو، از هوش مصنوعی و محاسبات کوآنتومی گرفته تا هوافضای غیرنظامی آسیب می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت، مقامات دولتی می گویند، دولت بایدن تهدید می کند که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، از یک کنترل جدید صادراتی برای آسیب زدن به صنایع راهبردی روسیه، از هوش مصنوعی و محاسبات کوآنتومی گرفته تا هوافضای غیرنظامی استفاده خواهد کرد.

به گفته مقامات، دولت آمریکا احتمالا تصمیم بگیرد این کنترل ها را گسترده تر اعمال کند به طوریکه شهروندان روسی از استفاده از برخی از گوشی های هوشمند، تبلت ها و کنسول های بازی ویدیویی محروم شوند.

چنین اقداماتی دامنه تحریم های ایالات متحده را فراتر از اهداف مالی و به استفاده از سلاحی که پیش از این فقط یک بار استفاده شده بود، گسترش می دهد؛ این سلاح، تقریباً غول فناوری چینی هوآوی را فلج کرد.

این سلاح که به عنوان قانون محصولات مستقیم خارجی شناخته می شود، به اولین کاهش درآمد سالانه هوآوی، یعنی سقوط خیره کننده نزدیک به 30 درصدی در سال گذشته، کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید آمریکا برای تحریم صنایع راهبردی روسیه

تهدید آمریکا برای تحریم صنایع راهبردی روسیه