مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 15:572022-01-24پزشكي

پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند


رییس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که در جلسه امروز این کمیته بر لزوم افزایش پوشش خدمات پایه ای برای افراد دارای معلولیت تأکید شد.

- محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز کمیته بهزیستی و توانبخشی گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش ها، معاونت قوانین، شورای عالی بیمه سلامت، انجمن های توانبخشی و وزارت بهداشت تشکیل شد و اعضای کمیته بر لزوم افزایش پوشش خدمات پایه ای و توانبخشی تأکید کردند.

وی توضیح داد: خدمات پایه ای تحت پوشش بیمه ها بسیار قدیمی است به طوری که اگر یک فرد احتیاج به فیزیوتراپی داشته باشد تنها دو، سه قلم آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مابقی آزاد حساب می شود لذا بر این موضوع تأکید شد که سازمان های بیمه گر به ویژه شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت متعهد شوند که خدمات پایه ای بیمه ای برای افراد دارای معلولیت و همچنین خدمات توانبخشی افزایش پیدا کند.

محسنی بندپی افزود: در صورتی که بیمه ها کمبود منابع برای پوشش این خدمات داشته باشند می توان به سراغ خلق منابع در لایحه بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه رفت.

این عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس افزود: علاوه بر این در این جلسه تأکید شد که شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت راهکارهای حذف فرانشیز از خدمات توانبخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند

پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند