مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-24بين الملل

روسیه-ایران-چین؛ ساختارسازی ژئوپلیتیک در قلب اوراسیا


نماینده سابق پارلمان روسیه معتقد است سفر رییس جمهور ایران به «مسکو» موجب تقویت ساختار جدید ژئوپلیتیک در اوراسیا در قالب «روسیه-ایران-چین» می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، الینا پانینا مدیر موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی و نماینده سابق پارلمان روسیه، سفر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به مسکو و دیدار وی با ولادیمیر پوتین را مهمترین رویداد سال جدید میلادی برای این کشور عنوان کرد.

پانینا در مطلبی که در پایگاه مجازی این موسسه منتشر کرد، نوشت: سران دو کشور برای اولین بار در قالب یک دیدار حضوری گفتگو کردند.

این نکته نیز پیام های زیادی را به همراه دارد که برای این مذاکرات زمانی انتخاب شد که روسیه و ایران مذاکرات پرتنشی را با آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی دنبال می کنند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: علیرغم اهمیت بالای گفتگوی بین روسای جمهور دو کشور، در مورد جزییات آن اطلاعات محدودی در دسترس رسانه ها قرار گرفت.

به نظر من در مورد نتایج نهایی سفر رییس جمهور ایران می توان پس از بازگشت آقای رییسی به تهران قضاوت کرد، ولی با این وجود تعدادی از مواضع اساسی دو طرف مشخص بود.

از جمله رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که مسکو و تهران در عرصه بین المللی همکاری های نزدیکی انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه-ایران-چین؛ ساختارسازی ژئوپلیتیک در قلب اوراسیا

روسیه-ایران-چین؛ ساختارسازی ژئوپلیتیک در قلب اوراسیا