مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 18:472022-01-23سياسي

زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده اند


زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده اند و باید به این پیشینه درخشان همواره افتخار کنیم.

- ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده اند و باید به این پیشینه درخشان همواره افتخار کنیم.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (3بهمن) در نشست صمیمی با بانوان شاغل در استانداری کردستان که به مناسبت روز مادر برگزار شد، اظهار کرد: تعریف کلمه “مادر” کار بسیار دشواری است چرا که در ادبیات هر جا برای تعریف اوج شکوه یک موضوع واژه ها ناتوان و درمانده می شوند از کلمه “مادر” استفاده می شود.

وی با اشاره به شان و منزلت مقام مادر در دین مبین اسلام و آموزه های دینی، افزود: حضرت محمد (ص) هم در وصف ویژگی های یگانه دختر بزرگوارشان را حضرت فاطمه(س) را “ام ابیها” یعنی مادرِ بابا می خواندند.

استاندار کردستان با اشاره به توجه ویژه حضرت محمد (ص) نسبت به تکریم مقام زن عنوان کرد: پیامبر اسلام در دوران خاص و ویژه ای که در فرهنگ جاهلی دختر داشتن مایه شرمساری بود، نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) تکریم فوق العاده ای قائل بودند و این موجب تغییر و اصلاح آن فرهنگ غلط گردید.

وی گفت: امروز به برکت همین نگاه دینی و اسلامی،در کشور ما نیز توجهی ویژه به مسئله زنان وجود دارد و به برکت همین اصل مهم، زنان ما در عرصه های مختلف حضور پیدا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده اند

زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده اند