مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:022022-01-23سياسي

پنداشت های کلیشه ای عامل محدودیت زنان در کسب پست های مدیریتی است


به اعتقاد مدیر گروه علوم رفتاری جهاددانشگاهی فارس؛ موانع ساختاری، باورهای رایج و پنداشت های کلیشه ای موجب محدودیت زنان در کسب موقعیت پست های مدیریتی شده است.

- ایسنا/فارس به اعتقاد مدیر گروه علوم رفتاری جهاددانشگاهی فارس؛ موانع ساختاری، باورهای رایج و پنداشت های کلیشه ای موجب محدودیت زنان در کسب موقعیت پست های مدیریتی شده است.

دکتر صدیقه البرزی یکشنبه سوم بهمن در آیین گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، بزرگداشت مقام مادر و روز زن که به همت جهاددانشگاهی فارس برگزار شد، به چالش های اشتغال زنان اشاره و بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و به واسطه مسئولیت های مهم اجتماعی، نقش مهمی در توسعه جامعه ایفا می کنند.

او با بیان اینکه در بسیاری از جوامع مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان تحت تاثیر نقش های رایج و خانگی و زنانگی قرار گرفته است و چنان که باید نتوانسته بروز کند، افزود: اگرچه مشارکت زنان در دهه های اخیر افزایش یافته اما نسبت به مردان سهم کمتری دارند که بخشی از آن نتیجه تقسیم کار سنتی در جامعه ماست.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه علوم رفتاری جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: در دهه های اخیر تغییرات اجتماعی و فرهنگی زیادی در جامعه ما رخ داده و به واسطه دسترسی بیشتر زنان به آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنداشت های کلیشه ای عامل محدودیت زنان در کسب پست های مدیریتی است

پنداشت های کلیشه ای عامل محدودیت زنان در کسب پست های مدیریتی است