مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-23اجتماعي

کتاب های سوادآموزی باید بومی سازی شود


مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: محتوای آموزشی کتاب های سواد آموزی باید متناسب با نیاز مناطق و افراد، بومی سازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، سیدمجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یکی از شاخصهای رشد در جامعه را میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن دانست و مبارزه با بیسوادی در مقوله توسعه فرهنگی و اجتماعی را به عنوان نخستین گام تلقی نمود.

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه های سوادآموزی یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش است گفت: برای جذب و نگهداشت افراد بی سواد باید محرک و الزامات بسیار قوی وجود داشته باشد و با به کارگیری همه ظرفیت ها انگیزه لازم برای آموزش و سوادآموزی افراد بی سواد فراهم گردد.

دبیر شورای پشتیبانی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محتوای آموزشی، آموزش دهنده و آموزش گیرنده سه رکن آموزش است، بومی سازی محتوای آموزشی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: باید متناسب با نیاز مناطق و افراد محتوای آموزشی کتاب های سواد آموزی بومی سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مداوم و منظم جلسات کارگروه بهبود کیفیت باعث ایجاد نشاط و پویایی جهت ایجاد تفکرات نو و اندیشه های کلان برای برنامه ریزی و هدف گذاری منسجم تر در حوزه سوادآموزی می گردد و  با نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب های سوادآموزی باید بومی سازی شود

کتاب های سوادآموزی باید بومی سازی شود