مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 11:322022-01-23سياسي

تعامل با روسیه و چین یک امتیاز برای ما در مذاکرات وین است


افزایش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه و همچنین توافق 25 ساله با چین، بسیاری از نیازهای ما به غرب را از بین می برد و این یک امتیاز مثبت برای ما در مذاکرات وین محسوب می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده مجلس گفت: افزایش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه و همچنین توافق 25 ساله با چین، بسیاری از نیازهای ما به غرب را از بین می برد و این یک امتیاز مثبت برای ما در مذاکرات وین محسوب می شود.

احسان ارکانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به لزوم تشریح مفاد توافق 25 ساله با چین برای مردم عنوان کرد: این درست است که باید در مورد هر چیزی به مردم توضیح داده شود؛ در قرارداد 25 ساله با چین هم ایران متعهد شده نفت مورد نیاز چین را به میزانی که توافق شده، به این کشور صادر کند و در ازای آن چینی ها بر اساس حجم سرمایه گذاری مورد نیاز در توسعه بنادر، پالایشگاه ها، فرودگاه ها، آزادراه ها و صدور خدمات فنی و مهندسی به ایران سرمایه گذاری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: قرار شده شرکت های پیمانکار چینی که انبوه سازان پرسرعتی هستند، برای ساخت بخشی از 4 میلیون واحد مسکن در ایران اقدام کنند تا ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال محقق شود.

همه این خدمات در ازای نفتی است که ما به چین می فروشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل با روسیه و چین یک امتیاز برای ما در مذاکرات وین است

تعامل با روسیه و چین یک امتیاز برای ما در مذاکرات وین است