مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 10:022022-01-23اقتصادي

دیپلماسی انرژی ایران و روسیه؛ فرصتها و شرط ها


مذاکرات اخیر ایران و روسیه گامی بزرگ در حوزه توسعه صنعت نفت و گاز است، موضوعی که مقامات سیاسی نیز بر آن اذعان دارند، اما برخی کارشناسان بر این باورند که شرط تحقق شرایطی ایده آل تنها با پیگیری و حمایت دولت محقق می شود و اگر توجه دولت از این مساله برداشته شود، - اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به نقش و جایگاه کشور روسیه به عنوان یکی از مهم ترین عرضه کنندگان نفت و گاز جهان، موضوع انرژی یکی از مهمترین محورهای مذاکره پایان هفته هیات ایرانی در مسکو بود و آنگونه که از اظهارنظرها برمی آید، دستاوردهای خوبی در بخش های مختلف از جمله انرژی به همراه داشته است.

اگرچه جزییات توافق های صورت گرفته میان ایران و روسیه در بخش های مختلف از جمله نفت و گاز هنوز منتشر نشده اما با توجه به اظهارات رییس جمهوری و همچنین وزیر نفت، به نظر می رسد توافق های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

بر اساس اعلام مقام های نفتی، دو کشور در حوزه های توسعه میدان های نفت و گاز و همچنین ترانزیت به نتایج و دستاوردهای خوبی رسیده اند، افزون بر این باید انتظار داشت که تهران و مسکو در حوزه بازار جهانی نفت و تعاملات بین المللی انرژی، همکاری های کنونی را به نفع خود و کشورهای تولید کننده نفت و گاز گسترش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی انرژی ایران و روسیه؛ فرصتها و شرط ها

دیپلماسی انرژی ایران و روسیه؛ فرصتها و شرط ها