مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 07:522022-01-23سياسي

زنان مازندرانی و آنچه از آن فاصله دارند


طبق قانون برنامه ششم توسعه تا سال 1400، سی درصد مناصب مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد، این در حالی است که تاکنون تنها 19 درصد مناصب مدیریتی استان مازندران در اختیار بانوان قرار گرفته است.

- بانوان و مسئولیت های اجرایی همیشه به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه زنان و خانواده مطرح است.

این قشر نیمی از جامعه را تشکیل می دهد که به تازگی گوی رقابت را در بسیاری از حوزه ها از جمله کسب دانش از مردان ربوده اند به طوری که در سال های اخیر میزان قبولی دختران در کنکور سراسری نسبت به پسران به بیش از 50 درصد رسیده است، همچنین امروزه در مشارکت امور عام المنفعه و خدمات عمومی به ویژه در تجربه مقابله با همه گیری بیماری کووید-19 این زنان بودند که همپای مردان پیش قراول امور خارج از خانه و یاری رساندن به اقشار مختلف مردم بودند.

با این همه اما همچنان بسیاری از مناصب اجرایی کشور به ویژه در سطوح بالاتر از آن مردان است، این موضوع به حدّی آشکار و غیرقابل چشم پوشی است که یکی از مصوبه های قانون برنامه ششم توسعه اختصاص 30 درصدی مناصب اجرایی کشور تا سال 1400 به زنان است.

در استان مازندران نیز از اوایل دهه 90 توجه به نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف دولتی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است، در همین زمینه سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان مازندرانی و آنچه از آن فاصله دارند

زنان مازندرانی و آنچه از آن فاصله دارند