مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 21:072022-01-22اقتصادي

گسترش مهارت آموزی؛ یکی از راه های حل بیکاری


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گسترش مهارت آموزی را یکی از راه های حل مشکل بیکاری دانست و گفت: پرچم مهارت را در کشور، صنایع می توانند بلند کنند و راه توسعه کشور مهارت آموزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا جهانگیری عصر امروز دوم بهمن در مراسم افتتاح مرکز آموزش جوارکارگاهی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه در کشور به شدت با مشکل نیروی کار ماهر مواجه ایم و اکثر صنایع و بنگاه های اقتصادی در این خصوص با مشکل مواجه اند، اظهار کرد: از طرفی در کنار تأسیس دانشگاه از مهارت غفلت کرده ایم.

وی عنوان کرد: 6 میلیون بیکار در کشور داریم که حدود دو میلیون نفر بیکار مطلق هستند و جویای کار و عمدتا فاقد مهارت، دو میلیون نفر هم بیکار و شاغل ناقص هستند و دو میلیون نفر هم بیکار ناامید از کار بوده و دنبال کار نیستند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان با بیان اینکه یکی از راه های حل مشکل بیکاری، گسترش مهارت آموزی است، افزود: دولت به اندازه کافی منابع ندارد و کارگاه های فنی وحرفه ای هم هزینه بر هستند و به ازای هر نفر ساعت 20 برابر آموزش و پرورش هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که در بحث مهارت و آموزش کمک می کند، مراکز جوارکارگاهی هستند که با استفاده از خط تولید و تجهیزات کارخانه ها و دانش فنی متخصصان مهارت آموزی به کل منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش مهارت آموزی؛ یکی از راه های حل بیکاری

گسترش مهارت آموزی؛ یکی از راه های حل بیکاری