مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 12:322022-01-22پزشكي

سردرد در دوران شیردهی و راه های مقابله با آن


متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: شایع ترین علت بروز سردرد کاهش سطح هورمون استروژن بعد از تولد نوزاد است.

- نوشین یمانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سردرد در دوران شیردهی، اظهار کرد: بسیاری از خانم ها در دوران شیردهی سردرد را تجربه می کنند و گاهاً تحمل سردرد برای کسی که تازه مادر شده، بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه شایع ترین علت بروز سردرد، کاهش سطح هورمون استروژن بعد از تولد نوزاد است، افزود: حدود 39 درصد افراد در هفته اول پس از زایمان سردرد را تجربه می کنند.

این پزشک تصریح کرد: علاوه بر تغییرات هورمونی، ترکیبی از عوامل از جمله استرس، وعده های غذایی نامنظم، کم آبی و کمبود خواب باعث تشدید میگرن در دوران شیردهی می شود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه شایع ترین نوع سردرد در دوران شیردهی میگرن و سردرد تنشی هستند، گفت: گاهی سردرد بعد از بارداری نشان دهنده وضعیت جدی مانند فشار خون بالا، لخته در عروق معزی، سردرد ناشی از کاهش فشار جمجمه، تومور و یا عفونت های مغزی است.

یمانی در رابطه با سردرد در دوران شیردهی، خاطرنشان کرد: مصرف آب فراوان، ماساژ نقاط درد، استراحت در محیط تاریک و بی صدا، کمپرس گرم یا سرد، مصرف استامینوفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین و ایبوپروفن و غیره با تجویز پزشک و تحت نظر او از جمله راه های درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردرد در دوران شیردهی و راه های مقابله با آن

سردرد در دوران شیردهی و راه های مقابله با آن