مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 10:372022-01-22بين الملل

سفر رییسی به روسیه پیامدهای مهمی برای ثبات منطقه و شکوفایی اقتصادی دارد


کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: سفر آقای رییسی به روسیه می تواند پیامدهای بسیار مهمی برای ثبات و استقرار منطقه و شکوفایی اقتصادی سه کشور چین ایران و روسیه داشته باشد.

- حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه به دعوت ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور، اظهار داشت: سفر آقای رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به روسیه در چارچوب رایزنی های ایران و روسیه در طول سال های گذشته قابل تجزیه و تحلیل است.

دعوت پوتین از رییسی نشانه جایگاه ژئوپلیتیکی ایران است وی افزود: دعوت رسمی آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از آقای رییسی نشانه جایگاه ژئوپلیتیکی ایران در سطح منطقه به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار منطقه ای است و به همین دلیل بعد از سفری که آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به پکن داشتند که در آن اجرایی شدن سند راهبردی توافق 25 ساله ایران و چین صورت پذیرفت، طبیعتاً روسیه به عنوان ضلع دیگر مثلث چار (چین، ایران و روسیه) اهمیت بالایی به لحاظ همکاری های منطقه ای بین سه کشور بزرگ منطقه یعنی چین، ایران و روسیه دارد.

هانی زاده ضمن تاکید بر اینکه این سفر پیامدهای بسیار مهمی دارد و به شکل گیری یک بلوک مشترک اقتصادی و سیاسی در منطقه منجر خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییسی به روسیه پیامدهای مهمی برای ثبات منطقه و شکوفایی اقتصادی دارد

سفر رییسی به روسیه پیامدهای مهمی برای ثبات منطقه و شکوفایی اقتصادی دارد