مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 09:152022-01-20پزشكي

«هوای آلوده» و هزار دَرد


آلودگی هوا در کنار همه مضرات خود، تاثیرات منفی محسوسی روی سیستم قلبی و عروقی داشته و مسبب بروز بیماری های مختلف است و در نتیجه خطر مرگ را افزایش می دهد؛ - افزایش آگاهی درباره تاثیرات آلودگی هوا بر بدن انسان یکی از راهکارهای جلوگیری از این مرگها به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحقیقات نشان می دهد آلودگی هوا ضمن تشدید عوارض قلبی و تنفسی در مبتلایان به این بیماری ها، از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی و تنفسی در افراد سالم نیز هست.

هر فرد روزانه نزدیک 22 هزار بار تنفس می کند و تقریبا 15 کیلوگرم هوا در روز نیاز دارد.

سیستم تنفسی اولین ارگان از بدن انسان است که در تماس مستقیم با آلودگی هوا قرار داشته و ریه عضو مسئول جذب اکسیژن هوا و دفع کربن دی اکسید خون است.

در صورتی که غلظت آلاینده های هوا فراتر از ظرفیت تصفیه ریه انسان باشد، ورود آلاینده ها به جریان خون انجام می شود و عوارض قلبی و تنفسی مانند اختلال در انتقال اکسیژن به بافت های بدن، آسم، کاهش ظرفیت شش ها، برونشیت، افزایش ضربان قلب و سکته قلبی رخ می دهد.

آلودگی هوا و بیماران قلبی و تنفسی بیماری های قلبی همیشه علامت دار نیستند و شدت بیماری به حدی نیست که فرد را دچار مشکل کند، در نتیجه فرد از بیماری خود بی اطلاع می ماند؛ در این مواقع آلودگی هوا به عنوان یک فاکتور تسریع کننده باعث آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هوای آلوده» و هزار دَرد

«هوای آلوده» و هزار دَرد