مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 04:052022-01-20بين الملل

اروپا خطاب به تل آویو: ساخت وساز در قدس شرقی را متوقف کنید


چند کشور اروپایی ساخت وساز رژیم صهیونیستی در منطقه شرق قدس اشغالی را نقض قوانین بین المللی دانسته و گفتند این امر تلاش ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی و راهکار دو دولتی را تضعیف می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا شامگاه چهارشنبه از مقامات رژیم صهیونیستی خواستند تا ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی را متوقف کنند.

در اوایل ماه جاری، مقامات صهونیست طرح هایی را برای ساخت حدود 3500 واحد صهیونیست نشین در بخش شرقی قدس اشغالی تصویب کردند که نزدیک به نیمی از آنها قرار است در مناطق پر تنش گیوعات هاماتوس و هار هوما ساخته شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، کشورهای اروپایی در بیانیه ای با اشاره به تلاش های صلح بین المللی برای ایجاد کشوری برای فلسطینی ها گفتند که صدها ساختمان جدید یک مانع اضافی در راه راه حل دو کشوری خواهد بود .

آنها گفتند که ساخت و ساز در این منطقه ارتباط کرانه باختری را از قدس شرقی هرچه بیشتر قطع می کند و این شهرک ها نقض قوانین بین المللی است.

به نوشته رویترز، رژیم صهیونیستی، قدس شرقی از جمله شهر قدیمی را در جنگ 1967 اشغال کرد و سپس آن را به دیگر بخش های فلسطین اشغالی الحاق کرد، اقدامی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا خطاب به تل آویو: ساخت وساز در قدس شرقی را متوقف کنید

اروپا خطاب به تل آویو: ساخت وساز در قدس شرقی را متوقف کنید