مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:552022-01-19بين الملل

کارشناس مسائل روسیه: غرب گراها علیه رابطه با مسکو سم پاشی می کنند


داخل کشور ما دائم همین نگاه منفی و ضد روسی بازتولید می شود.

متأسفانه این چالش ضد روسی در حوزه سیاست خارجی ایران هم وجود دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، در آستانه سفر رییس جمهور به مسکو، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید که دیدار آتی سید ابراهیم رییسی به روسیه رویدادی بسیار مهم است.

لاوروف  در نشست خبری که با شرکت ده ها خبرنگار گفت که دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران از مسکو رویدادی تاریخی بوده و باید تماس های سیاسی بین تهران و مسکو ازسر گرفته شود.

این روزها  احیاء روابط  میان ایران و روسیه از زبان بسیاری از کارشناسان شنیده می شود؛ شاید برخی گمان کنند که تهران و مسکو در ماه عسل با یکدیگرند و سفر رییس جمهور به آن کشور تنها جنبه نمادین دارد، اما در واقعیت رابطه میان دو همسایه قدیمی جز در مسائل دفاعی و امنیتی آن قدرها هم داغ نیست؛ در طول هشت سال گذشته دولت روحانی در ادامه تخریب های داخلی و خارجی به شدت روابط دو کشور را مخدوش کرده و حالا وقت آن است که رییسی باهدف چندجانبه گرایی در دیپلماسی و اولویت به همسایگان به روسیه سفرکرده و آجر به آجر دیوار تخریب شده را بازسازی کند.

ظریف وزیر امور خارجه سابق اعتقاد داشت که روابط ایران و روسیه بدون برداشتن تحریم ها و اجازه از آمریکایی ها مخرب بوده و باید از مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس مسائل روسیه: غرب گراها علیه رابطه با مسکو سم پاشی می کنند

کارشناس مسائل روسیه: غرب گراها علیه رابطه با مسکو سم پاشی می کنند