مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 10:552022-01-19سياسي

رتبه بندی معلمان، معطل تامین بودجه/ افزایش بارمالی مهمترین ایراد لایحه


اراک؛ سخنگوی شورای نگهبان در برگشت لایحه رتبه ­بندی معلمان به مجلس اعلام کرد که این شورا با اهداف مصوبه موافق است و با توجه به اینکه این مصوبه لایحه است نیز مورد پذیرش ماست و در برخی از موارد نسبت به لایحه دولت و نسبت به تغییراتی که در مجلس صورت گرفته است، شورای نگهبان اشکالات و ابهاماتی را دارد.

وی اضافه کرد: اگر این ابهامات و ایرادات به صورت دقیق و شفاف برطرف شود، در عمل با مصوبه ای کارآمد و قابل اجرا روبرو خواهیم بود که رضایت این قشر فرهیخته، دلسوز و زحمتکش را در پی خواهد داشت لذا باید دولت و مجلس نسبت به این موارد نیز جلساتی برگزار و توافق کنند.

بر اساس نامه شورای نگهبان به مجلس که در فضای مجازی هم منتشر شده ایرادات و ابهاماتی نظیر سنوات تربیت معلم، شاغلین اداری آموزش و پرورش، شاخص های رتبه ­بندی، تاریخ اجرای احکام، وضعیت بودجه در سال آتی، اعضا و کارکرد هیات ممیزی، تعیین حداقل دریافتی­، مغایرت ماده 6 لایحه رتبه بندی (حداقل حقوق ) با بند 10 اصل سوم قانون اساسی و مهم­تر از همه ایراد از ماده 5 این لایحه، وجود دارد.

ماده 5 این لایحه بحث افزایش بار مالی آن است که مغایر با اصل 75 قانون اساسی شناخته شده و از ایرادات و ابهامات شورای نگهبان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه بندی معلمان، معطل تامین بودجه/ افزایش بارمالی مهمترین ایراد لایحه

رتبه بندی معلمان، معطل تامین بودجه/ افزایش بارمالی مهمترین ایراد لایحه