مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 10:502022-01-19سياسي

شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان چه ایراداتی وارد کرده است؟


شورای نگهبان، مصوبه رتبه بندی معلمان را برای رفع اشکالات به مجلس فرستاد؛ اما چه اشکالاتی به مصوبه گرفته شده است؟ ماده 5 لایحه رتبه بندی معلمان بحث افزایش بار مالی آن است که مغایر با اصل 75 قانون اساسی شناخته شده و از ایرادات و ابهامات شورای نگهبان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شورای نگهبان لایحه رتبه بندی معلمان را  به مجلس برگرداند.

ابهامات مطرح شده رتبه بندی معلمان از سوی شورای نگهبان سبب بازگشت این طرح به مجلس شد.

رتبه بندی معلمان از اوایل دهه 90 مطرح شد و پس از یک دهه کش و قوس و حتی اجرای بخش هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری با نام رتبه بندی معلمان، این لایحه در آخرین روزهای دولت دوازدهم به مجلس ارسال و پس از تصویب در مجلس برای اعلام نظر شورای نگهبان ارسال شده است.

در همین رابطه یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شورای نگهبان به برخی از موارد لایحه رتبه بندی معلمان ایراد گرفته است که برطرف کردن آن، کار پیچیده ای نیست و هفته آینده جلسه ای در کمیسیون با حضور اعضای شورای نگهبان و دولت برگزار خواهد شد تا اشکالات رفع شود.

وی افزود: مشکل اصلی ایراد اصل 75 و تأمین بار مالی است که باید بین مجلس و دولت بر روی نوشتن موارد این قانون توافق نظر حاصل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان چه ایراداتی وارد کرده است؟

شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان چه ایراداتی وارد کرده است؟