مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 09:302022-01-19اقتصادي

رونق بازار طلا، گرفتار اما و اگرهای بسیار


از دیرباز مردم برای پس انداز و حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید طلا می کردند، عموما استفاده از طلا نیز برای بانوان دارای جذابیت است، متاسفانه امروزه و به دنبال افزایش شدید قیمت به یک کالای لوکس تبدیل شده و کمتر کسی توان خرید آن را حتی در موارد ضروری به عنوان هدیه ازدواج دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باتوجه به اینکه معاملات انس جهانی طلا با دلار انجام می شود، به دنبال افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش پول ایران شاهد افزایش روزانه قیمت طلا در کشور بودیم و توان خرید مردم نیز بالتبع آن به شدت کاهش پیدا کرد و مشکلاتی نیز برای طلافروشان ایجاد شد و باوجود اینکه برخی طلافروشان به سمت فروش طلاهایی با وزن کم حرکت کردند، اما هم چنان بسیاری از آن ها گرفتار ورشکستی شدند.

یکی از موضوعاتی که در خصوص فروش طلا مورد بحث قرار داشت، موضوع مالیات بر ارزش افزوده بود، زیرا در گذشته بر اساس قانون باید از میزان کل فروش طلا 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می شد که این امر مشکلات بسیاری برای خرید و فروش طلا در پی داشت.

خوشبختانه از تاریخ 12 تیرماه سالجاری قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شد که بر اساس این قانون اصل طلا از این مالیات معاف شده و میزان 9 درصد مالیات خرید طلا تنها به سود و اجرت طلا تعلق خواهد گرفت و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق بازار طلا، گرفتار اما و اگرهای بسیار

رونق بازار طلا، گرفتار اما و اگرهای بسیار