مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:102022-01-18بين الملل

نگرانی سازمان ملل از تلاش طالبان برای حذف زنان از عرصه های مختلف


یک گروه از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کردند، رهبران طالبان افغانستان در حال نهادینه سازی تبعیض جنسیتی سیستماتیک و گسترده و خشونت علیه زنان و دختران این کشور هستند.

- یک گروه از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کردند، رهبران طالبان افغانستان در حال نهادینه سازی "تبعیض جنسیتی سیستماتیک و گسترده و خشونت" علیه زنان و دختران این کشور هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این کارشناسان در بیانیه ای به شرح تدابیر محدودیت آمیز اعمال شده از زمان تصرف افغانستان از سوی طالبان در اواسط اوت سال گذشته میلادی به ویژه در ارتباط با زنان پرداختند.

آنها تصریح کردند: امروز ما شاهد تلاش برای حذف مداوم زنان و دختران از عرصه حیات عمومی افغانستان هستیم، از جمله در نهادهای این کشور و مکانیسم های سابقا ایجاد شده برای کمک و حمایت در قبال زنان و دخترانی که با بیشترین سطح خطر در این کشور مواجه اند.

آنها در این خصوص به اقدام برای تعطیل کردن وزارت امور زنان افغانستان و اشغال فیزیکی ساختمان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اشاره کردند.

این کارشناسان تصریح کردند: روی هم رفته این سیاست ها نوعی مجازات دسته جمعی زنان و دختران بر مبنای اهداف جنسیتی و اقدامات زیان بار را رقم می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سازمان ملل از تلاش طالبان برای حذف زنان از عرصه های مختلف

نگرانی سازمان ملل از تلاش طالبان برای حذف زنان از عرصه های مختلف