مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 07:402022-01-18بين الملل

هشدارصدراعظم آلمان به روسیه درصورت حمله به اوکراین


اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز دوشنبه به روسیه هشدار داد که هرگونه تجاوز نظامی به اوکراین پیامدهای سیاسی و اقتصادی جدی در پی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز وی در کنار همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت که آلمان خواهان گام های صریح در جهت کاهش تنش از سوی روسیه است.

این اظهارات صدراعضم آلمان درحالی منتشر می شوند که اوایل روز دوشنبه، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه این کشور اشاره کرد خط لوله نورد استریم 2 می تواند بخشی از پاسخ آلمان به حمله احتمالی روسیه به اوکراین باشد.

شولتس توضیح داد: ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا پاسخ لازم را آماده کنیم، زیرا این سناریو (حمله ادعایی روسیه به اوکراین) فقط باعث رنج و سختی همه خواهد شد.

شولتس افزود که آلمان و فرانسه در تلاش هستند تا قالب نرماندی را برای مذاکرات صلح فعال کنند و او از همه روش های دیپلماتیک دیگر حمایت می کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، ضمن تکرار مواضع صدراعظم آلمان اعلام کرد که روسیه باهد فشارها علیه اوکراین را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال 2014 میلادی روس های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارصدراعظم آلمان به روسیه درصورت حمله به اوکراین

هشدارصدراعظم آلمان به روسیه درصورت حمله به اوکراین