مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 13:202022-01-17اقتصادي

آیا رشد آمار صادراتی ایران غیر واقعی است؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید بالا رفتن قیمت نفت و افزایش فروش فراورده های نفتی در بالا رفتن آمار صادراتی کشور در ماه های گذشته نقش داشته اما نمی توان کل رشد صادرات را به آن نسبت داد.

- مهرداد عباد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عبور از برخی مشکلات بزرگ که اقتصاد ایران در سال گذشته با آن رو به رو بود، در سال جاری شرایط برای افزایش حضور در بازارهای بین المللی و بالا بردن رقم صادرات فراهم شده و به نظر می رسد با کاهش برخی فشارها، امکان افزایش صادرات نفتی و فراورده های وابسته به آن به وجود آمده که در کنار کاهش محدودیت های کرونایی به افزایش صادرات ایران کمک کرده است.

به گفته وی، صرف این اتفاق می تواند به افزایش دسترسی به درآمدهای نفتی و فعال کردن اقتصاد مولد کمک کند، هر چند تا استفاده از تمام ظرفیت های موجود در این حوزه راهی طولانی باقی مانده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بی ثباتی نرخ ارز برای صادرکنندگان مشکلات جدی به وجود آورده است، بیان کرد: اینکه یک تولیدکننده یا صادرکننده کالایی را تولید کرده و به فروش برساند اما با توجه به نامشخص بودن سرنوشت ارز نداند که در مرحله بعدی مواد اولیه را باید با چه نرخی خریداری کند، قطعا به ضرر آمارهای صادراتی و در نهایت اقتصاد کشور تمام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رشد آمار صادراتی ایران غیر واقعی است؟

آیا رشد آمار صادراتی ایران غیر واقعی است؟