مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 13:102022-01-17اقتصادي

62 درصد واحدهای راکد قابل احیا هستند


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیای 1689 واحد تولیدی راکد در سال جاری خبر داد و گفت که فقط 62 درصد کل واحدهای راکد در کشور قابل احیاء هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رسولیان در یک برنامه رادیویی، با بیان اینکه برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال جاری، احیاء 1600 واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی و 400 واحد در خارج از آن ها بود، اظهار کرد: تاکنون بیش از 1689 واحد احیا شدند و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی با بیان اینکه عمده واحدهای تولیدی راکد مربوط به سنوات گذشته است، تصریح کرد: تعداد کل واحدهای راکد 17 هزار واحد عنوان شده بود، اما پس از پایش های دقیق، 12 هزار و 67 مورد به عنوان واحدهای راکد شناسایی شد.

در اصل در این پایش که در 60 حوزه تخصصی، دلایل تعطیلی ها را بررسی کرده، مشخص شد تمامی این واحدها به دلیل نوع تولیدشان قابلیت احیاء ندارند و طبق نظر کارشناسان کلینیک های کسب و کار، فقط 62 درصد این واحدها قابل احیاء هستند.

همچنین به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، در ابتدا 44 درصد بنگاه ها، مشکلات خود را تأمین مالی عنوان می کردند، اما مشاوران این سازمان، مشکلات مدیریتی یا کمبود ماشین آلات و تجهیزات و غیره را عامل اصلی رکود واحد تشخیص دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 درصد واحدهای راکد قابل احیا هستند

62 درصد واحدهای راکد قابل احیا هستند