مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 10:302022-01-16ورزشي

فوتبال تذکر وحدت ملی است


فوتبال سبب می شود که این شکاف های ساختاری و تاریخی، که در هر جامعه ای طبیعتا کم وبیش وجود دارند، موقتا غیرفعال شده و میلیون ها ایرانی متفاوت و مختلف به وادی اتحاد و همبستگی قدم بگذارند.

- عصر ایران؛ اهورا جهانیان- آخرین قهرمانی یک تیم باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا، که قبلا جام باشگاه های آسیا نام داشت، در سال 1372 رقم خورده است.

28 سال قبل، پاس تهران قهرمان آسیا شد؛ تیمی که در اواخر دهه 1380 قربانی ندانم کاری مدیران نظامی فوتبال ایران شد و اکنون به تاریخ پیوسته است.

طی 28 سال اخیر تیم های استقلال و سپاهان و ذوب آهن و پرسپولیس توانسته اند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند ولی دستشان به جام نرسیده است.

وضعیت و کیفیت فوتبال باشگاهی ایران به گونه ای است که کمتر کارشناسی احتمال می دهد یکی از تیم های فوتبال طی دهه آتی موفق به فتح لیگ قهرمانان آسیا شود.

قهرمانی در آسیا برای هر یک از تیم های باشگاهی فوتبال ایران، چیزی شبیه معجزه است.

یعنی همان طور که در ملبورن با کمک معجزه راهی جام جهانی 1998 شدیم، در لیگ قهرمانان آسیا هم باید به کمک نیروهای غیبی طعم قهرمانی را بچشیم.

حتی صعود پرسپولیس به فینال این مسابقات در برابر ژاوی و یارانش، با بخت و اقبال فراوان رقم خورد و در آن کارزار کسی شانس چندانی برای سرخپوشان تهرانی قائل نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوتبال تذکر وحدت ملی است

فوتبال تذکر وحدت ملی است