مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:352022-01-09پزشكي

طغیان مسمومیت در سقز کنترل شده است


طی هفته گذشته خبر طغیان مسمومیت به صورت اسهال و استفراغ بین شهروندان سقزی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استان کردستان منتشر شد که طی آن در گزارش های اولیه شهروندان علت را نوشیدن آب ناسالم اعلام کرده بودند.

- دکتر فتاحی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت و منبع ایجاد مسمومیت در تعدادی از شهروندان سقزی اظهار کرد: در تاریخ 13 دی ماه به مرکز بهداشت اطلاع رسید که در یکی از محلات شهرستان سقز تعداد 15 نفر به اسهال و استفراغ دچار شده اند.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته در منطقه احتمال داده شد که شهروندان یا از یک منبع آلوده آب و یا از ماده غذایی مشترک استفاده کرده اند، که با بررسی های انجام شده مشخص شد این منبع آلوده مشترک، آب آشامیدنی بوده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سقز عنوان کرد: نمونه برداری از آب منطقه قوخ در روزهای 13و 14دی ماه توسط علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب سقز صورت گرفت که در دو نمونه آلودگی میکروبی گزارش شد.

به گفته وی دلیل نشت این آلودگی شکستگی و یا پوسیدگی گزارش شد، که با وجود بررسی های صورت گرفته در منطقه توسط اداره آب و فاضلاب، هیچ کدام از این موارد یافت نشد.

فتاحی، اعلام کرد: این در حالی است که منبع تصفیه و سد چراغ ویس که آب شرب شهرستان سقز را تامین می کند هیچ نوع آلودگی، میکروبی، انگلی و شیمیایی ندارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان مسمومیت در سقز کنترل شده است

طغیان مسمومیت در سقز کنترل شده است