مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:002022-01-09پزشكي

هوای تهران؛ ناسالم برای همه گروه ها / درخواست تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا


رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اعلام وضعیت ناسالم هوا برای همه گروه ها در 16 ایستگاه کیفیت هوا در تهران، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی وزارت بهداشت درخواست تشکیل کمیته اضطرار در تهران کرده است.

- دکتر عباس شاهسونی در گفت وگو با ایسنا، گفت: 16 ایستگاه در تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای 150 در وضعیت اضطرار هستند.

وی افزود: با توجه به پایداری هوا تا روز دوشنبه و کیفیت هوا در ایستگاه های سنجش، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی وزارت بهداشت درخواست تشکیل کمیته اضطرار در تهران کرده است.

شاهسونی ادامه داد: گروه های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند؛ همچنین ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر شوند، کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

وی هشدار داد: در این شرایط افزایش بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

شاهسونی ادامه داد: مقایسه شاخص کیفیت هوا در 9 ماه ابتدایی سال 1400 نسبت به 1399 نشان دهنده کاهش تعداد روزهای با هوای قابل قبول، افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای تهران؛ ناسالم برای همه گروه ها / درخواست تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا

هوای تهران؛ ناسالم برای همه گروه ها / درخواست تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا