مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 07:552021-12-23بين الملل

بورل پیشنهاد ناتو درباره روسیه را مهم خواند


نماینده ارشد اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست امنیتی تاکید کرد، پیشنهاد ناتو برای برگزاری نشست ناتو – روسیه در خصوص تضمین های امنیتی یک گام مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری تاس، جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست امنیتی در بیانیه ای گفت: پیشنهاد ناتو برای برگزاری شورای ناتو - روسیه در واکنش به پیش نویس معاهدات امنیت اروپا که روسیه به تازگی علنی کرد، گام مهمی است.

ناتو نقش کلیدی در تضمین صلح اروپا دارد.

اتحادیه اروپا مشتاق همکاری با متحدان و همچنین با شرکای خود در رسیدگی به وضعیت امنیتی امروز در قاره ماست.

به گفته بورل اتحادیه اروپا با ایالات متحده و ناتو تعامل خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که منافع آن در هر بحث احتمالی با روسیه در مورد امنیت اروپا حفظ می شود.

علاوه بر این، بورل تأکید کرد که اتحادیه اروپا به همراه شرکا و متحدانش به وضوح نشان داده است که قاطعانه به موضوع هرگونه نقض بیشتر حاکمیت اوکراین پاسخ خواهد داد.

او همچنین گفت اتحادیه اروپا به امنیت اروپایی مبتنی بر اصول کلیدی سیاست عدم تجاوز و احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی متعهد است.

بورل روسیه را متهم کرد که از طریق الحاق شبه جزیره کریمه و دامن زدن به درگیری ها در شرق اوکراین، در مناطق جدا شده گرجستان موسوم به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل پیشنهاد ناتو درباره روسیه را مهم خواند

بورل پیشنهاد ناتو درباره روسیه را مهم خواند