مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-09اقتصادي

بی برنامگی و کاستی های حوزه آب به گردن تغییر اقلیم انداخته نشود


به اعتقاد محقق ایرانی دانشگاه توکیوی ژاپن تغییر اقلیم هر چند یکی از پارامترهای وضعیت موجود آب کشور است، ولی باید در جایگاه خودش قرار گیرد و بی برنامگی ها و کاستی ها نباید به گردن تغییر اقلیم انداخته شود.

- به اعتقاد محقق ایرانی دانشگاه توکیوی ژاپن تغییر اقلیم هر چند یکی از پارامترهای وضعیت موجود آب کشور است، ولی باید در جایگاه خودش قرار گیرد و بی برنامگی ها و کاستی ها نباید به گردن تغییر اقلیم انداخته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر علی چاوشیان، مدیر گروه علوم یونسکو-ایران و محقق حوزه امنیت آب در برنامه لایو دانشگاه علم و صنعت با موضوع بحران منابع آب در ایران با نگاهی به وقایع اخیر با اشاره به روند میزان مصرف و ذخیره آب در حوضه آبریز زاینده رود، گفت: بر اساس آمارهایی که منتشر شده است، از سال 60 تا 80 شمسی میزان حجم ذخیره آب در سد زاینده رود روند کاهشی داشته و در مقابل روند مصرف در این بازه زمانی به تدریج رو به افزایش بوده است.

وی با بیان اینکه در کنار این پدیده، میزان تبخیر آب افزایش یافته است، اظهار کرد: علت اینکه امروز زاینده رود با این وضعیت درگیر است، مانند همه جای دنیا به دلیل عدم همخوانی میزان مصرف با میزان ذخیره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی برنامگی و کاستی های حوزه آب به گردن تغییر اقلیم انداخته نشود

بی برنامگی و کاستی های حوزه آب به گردن تغییر اقلیم انداخته نشود