مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-08سياسي

بررسی درخواست وزارت نیرو در دولت


وزارت نیرو در راستای تکلیف مقرر در بند (د) تبصره (15) قانون بودجه سال 1400 و به منظور تسریع در اصلاح الگوی مصرف برق، پیشنهاد صدور مجوز برای خرید کنتورهای هوشمند برق را به دولت ارایه کرده است.

- وزارت نیرو در راستای تکلیف مقرر در بند (د) تبصره (15) قانون بودجه سال 1400 و به منظور تسریع در اصلاح الگوی مصرف برق، پیشنهاد صدور مجوز برای خرید کنتورهای هوشمند برق را به دولت ارایه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، پیاده سازی سیستم های اندازه گیری هوشمند اولین قدم جهت حرکت به سمت شبکه هوشمند (Smart Grid) می باشد.

شبکه هوشمند، شبکه ای است که به صورت خودکار بر خود نظارت و در خود تعادل ایجاد می کند و با هرگونه منبع انرژی شامل گاز، آب، حرارت و برق سازگار بوده و انرژی را با کمترین دخالت انسان به مصرف کننده تحویل می دهد.

طرح فهام (طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) از سال 1389 با اخذ مجوز از شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت به عنوان طرح ملی تعریف شد و در ابتدا مباحث اولیه برای 20 میلیون مشترک صورت گرفت تا کنتورهای برق آنها هوشمند شود.

کنتور هوشمند برق یک وسیله الکترونیکی است که اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان را ثبت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی درخواست وزارت نیرو در دولت

بررسی درخواست وزارت نیرو در دولت