مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:552021-12-08سياسي

نقش پررنگ اشتراکات فرهنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان


مشاور رییس جمهور در امور افغانستان گفت: وجود اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی نقش پررنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن کاظمی قمی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در جمع خبرنگاران، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم افغانستان و ایجاد ثبات، همکاری های خود را با این کشور همسایه توسعه می دهد، اظهار کرد: کشورهای منطقه نباید نسبت به تحولات افغانستان بی تفاوت باشند.

وی ادامه داد: مرزها یکی از مناطق مهم برای توسعه روابط بین المللی هستند که باید برای روان سازی در مرزها، ایجاد امنیت بیشتر، حفظ سلامت و بهداشت و هوشمندسازی و مدیریت واحد تلاش شود.

مشاور رییس جمهور در امور افغانستان، مدیریت واحد مرزها را یکی از مؤلفه های هماهنگی فعالیت های اقتصادی دانست و گفت: اجرای طرح های توسعه ای با همکاری دولت، بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی نقش بسزایی در رشد اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان این که امیدواریم با اجرای طرح های مربوط به این منطقه، شاهد روان سازی در مرز دوغاون باشیم، خاطرنشان کرد: وجود اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی، یکی از ظرفیت هایی است که نقش پررنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پررنگ اشتراکات فرهنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان

نقش پررنگ اشتراکات فرهنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان