مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 10:502021-12-08حوادث

9 قطعه کبک وحشی از قفس سودجویان رها شد


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی دو فقره حکم تفتیش در یکی از روستاهای اطراف شهرستان کامیاران، 9 قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

- سامان سیفی امروز(چهارشنبه17آذر) در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در مراکز نگهداری غیر مجاز، مأموران یگان حفاظت محیط زیست موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی و صحت موضوع، طی هماهنگی با دادستان شهرستان کامیاران در دو حکم ورود جداگانه به مراکز از مراجع قضایی گرفته شد.

وی ادامه داد: مأموران طی بازرسی و تفتیش 9 قطعه کبک، 8 عدد قفس چوبی و 2 شبکه را کشف و ضبط کردند و پرونده تخلف پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سیفی افزود: کبک های اسیر شده از دست فرد سودجو رهایی یافتند و بعد از تیمارداری و اطمینان دامپزشک متخصص، در زیستگاه های کامیاران به دامان طبیعت باز گشتند.

گفتنی است،کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن 32 تا 34 سانتی متر و گستردگی بال ها 47 تا 52 سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می شود.

این پرنده در چرخه حیوانات ایران نقش به سزایی داشته و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی بزرگ تر بوده، نوار سیاه پهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 قطعه کبک وحشی از قفس سودجویان رها شد

9 قطعه کبک وحشی از قفس سودجویان رها شد