مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-07دانش

نبود فرهنگ ارتباطات مانعی بر سر راه ارتباط صنعت با دانشگاه است


امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیل های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید شکاف موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

- ایسنا/کردستان امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیل های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید شکاف موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

در حال حاضر، دانشگاه ها به طور عمده بر انتقال دانش تأکید دارند به طوری که یک سری دانش را از کشورهای دیگر گرفته و به دانشجو انتقال می دهند، جالب اینکه بسیاری از دانش های اخذ شده نیز بدون بومی شدن در اختیار دانشجویان قرار می گیرند، اما سوال این است که آیا چنین دانشجویی پس از فارغ التحصیلی می تواند مورد استفاده بخش های صنعت و خدمات جامعه قرار بگیرد و باعث پویایی و پیشرفت شود؟ در کشورهای توسعه یافته، ارتباط مستمر و پویای صنعت و دانشگاه سیکل مثبتی را به وجود آورده که از طریق آن، این دو نهاد به توسعه و رشد همدیگر کمک می کنند، ولی در کشورهای توسعه نیافته این ارتباط وجود ندارد و دانشگاه به طور عمده به انتقال دانش به دانشجویان می پردازد و صنعت هم کار خود را انجام می دهد یعنی هر کدام ساز خودشان را می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود فرهنگ ارتباطات مانعی بر سر راه ارتباط صنعت با دانشگاه است

نبود فرهنگ ارتباطات مانعی بر سر راه ارتباط صنعت با دانشگاه است