مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 21:252021-12-06بين الملل

نادیده گرفتن جنایات آمریکا در افغانستان از سوی دیوان بین المللی


دادستان دیوان کیفری بین المللی کنار گذاشتن آمریکا از تحقیقات مربوط به جنایات جنگی در افغانستان را توجیه کرد و گفت که بدترین جنایات توسط طالبان و داعش انجام شده است.

- به نقل از روسیا الیوم، کریم خان دادستان دیوان کیفری بین المللی در نشستی با کشورهای عضو دیوان کیفری بین المللی در ارتباط با مستثنی کردن آمریکا از تحقیقات مربوط به جنایت جنگی در افغانستان گفت: این تصمیم را بر اساس شواهدی اتخاذ کردم که نشان می دهد بدترین جنایات از نظر شدت، حوزه و وسعت به نظر می رسد که توسط داعش و طالبان انجام شده است… من گفتم که این (موضوع) را در اولویت قرار خواهم داد و از قضات خواستم که اجازه انجام این تحقیقات را بدهند.

وی پیش از این گفته بود که با توجه به تغییر شرایط، تحقیقات این مرجع عالی قضایی بین المللی درباره ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان از این پس بر طالبان و داعش و نه جرایم ارتکابی نظامیان آمریکایی متمرکز خواهد بود.

بسیاری از سازمان های حقوق بشری از تصمیم کریم خان در ماه سپتامبر برای مستثنی کردن تحقیقات از نیروهای آمریکایی انتقاد کردند.

آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در افغانستان، به ویژه در مورد جنایاتی که ممکن است توسط سربازان آمریکایی انجام شده باشد، منجر به اعمال تحریم های دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا علی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نادیده گرفتن جنایات آمریکا در افغانستان از سوی دیوان بین المللی

نادیده گرفتن جنایات آمریکا در افغانستان از سوی دیوان بین المللی