مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 12:452021-12-06بين الملل

استفاده از سوخت کاملا پایدار در یک پرواز تجاری


حرکت به سمت استفاده از سوخت های پایدار در بخش هوافضا هفته گذشته نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشت و از سوخت کاملاً پایدار در یک پرواز تجاری استفاده شد.

- به نقل از نیواطلس، هواپیمای مسافربری 737 مکس 8 یونایتد ایرلاینز که از شیکاگو به واشنگتن می رفت در یکی از دو موتور LEAP-1B خود از سوخت 100 درصد پایدار استفاده کرد.

این پرواز در تاریخ اول دسامبر با 115 مسافر انجام شد که از جمله آنها می توان به اسکات کربی، مدیرعامل یونایتد ایرلاینز و جان اسلاتری، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جنرال الکتریک، اشاره کرد.

موتورهای LEAP-1B توسط CFM International و با مشارکت جنرال موتورز و Safran Aircraft Engines ساخته شده و به عنوان جایگزینی برای موتورهای سازگار با سوخت های معمولی هوانوردی در نظر گرفته شده اند.

این موتورها از چربی ها و روغن های گیاهی یا حیوانی، زباله های جامد خانگی یا تجاری، ضایعات مواد غذایی، مواد بسته بندی، جلبک ها، دی اکسید کربن و موارد مشابه به جای نفت به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند.

به این ترتیب، آلایندگی ناشی از انتشار گاز کربن کاهش یافته و در عین حال نوعی سوخت پرانرژی مورد نیاز برای سفرهای هوایی طولانی مدت فراهم می شود.

سوخت مورد استفاده در این پرواز تقریباً از نظر خواص شیمیایی با سوخت هواپیماهای جت یکسان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سوخت کاملا پایدار در یک پرواز تجاری

استفاده از سوخت کاملا پایدار در یک پرواز تجاری