مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 10:402021-12-06پزشكي

ثیل کبیر؛ جوان کننده طبیعی


عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که از ثیل کبیر به طور سنتی به عنوان گیاهی جوان کننده و درمان کننده زخم استفاده می شود، - اظهار کرد: این گیاه باعث تصفیه خون شده و در درمان زردی، ورم ملتحمه چشم، اسهال، خارش و دل درد نیز بکار می رود.

طیبه شاهی با اشاره به اینکه ثیل کبیر را با نام هایی چون مرغ، فرز، فریز و پنجه مرغی نیز می شناسند، گفت: این گیاه دارای طبیعتی سرد و خشک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به این که تحقیقات صورت گرفته روی این گیاه اثرات ضد دیابت، مدر، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد زخم معده است، بیان کرد: از این گیاه به طور سنتی به عنوان گیاهی جوان کننده و درمان کننده زخم استفاده می شود، علاوه بر استفاده از خواص دارویی، از گیاه ثیل کبیر برای تغذیه دام و ایجاد پوشش چمنی نیز استفاده می شود و از آب آن برای درمان هیستری، صرع و جنون استفاده می شود.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه گیاه ثیل کبیر باعث تصفیه خون شده و در درمان قطع ترشح ادرار، زردی، ورم ملتحمه چشم، اسهال، خارش و دل درد نیز بکار می رود، ادامه داد: خوردن این گیاه برای درمان خونریزی مفرط عادت ماهیانه و سایر خونریزی های شدید توصیه می شود، استفاده از آن در زمان تب، هذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثیل کبیر؛ جوان کننده طبیعی

ثیل کبیر؛ جوان کننده طبیعی