مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-06اقتصادي

آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی و دارای دارای بیش از 400 معدن فعال


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اذربایجان ‎شرقی با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی استان گفت: استان ما بیش از 400 معدن فعال و رتبه اول ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اذربایجان ‎شرقی با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی استان گفت: استان ما بیش از 400 معدن فعال و رتبه اول ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

مهرانگیز رحمانی ضمن تاکید بر غنای بسیار بالای استان در زمینه معادن گفت: آذربایجان شرقی با توجه به مجموعه عوامل زمین شناسی خدادادی دارای ظرفیت های بسیار بالای معدنی است و طبق اعلام وزارت صمت، جایگاه نخست ذخایر معدنی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 52 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد و از این حیث تنوع معدنی قابل توجهی در منطقه داریم، افزود: معادن فلزی نظیر مس، طلا، منگنز و آهن، معادن غیر فلزی نظیر کائولن و سیلیس و معادن مرتبط با مصالح ساختمانی مانند سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ های تزیینی و شن وماسه از جمله مواد معدنی مهم موجود در استان هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از وجود 820 معدن شناسایی شده و فعالیت بیش از نصف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی و دارای دارای بیش از 400 معدن فعال

آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی و دارای دارای بیش از 400 معدن فعال