مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-05بين الملل

آمریکا: به کانال های باز نظامی و دیپلماتیک با چین علاقمندیم


وزیر دفاع آمریکا اگرچه چین را به تقویت زرادخانه هسته ای متهم کرد و به موضع گیری جانبدارانه در قبال تایوان پرداخت؛ اما در نهایت از لزوم اقداماتی برای حفظ کانال های ارتباطی با پکن سخن گفت.

- به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مطابق با رسم معمول دولت واشنگتن به لفاظی علیه چین پرداخت و همزمان از حفظ رقابت مسئولانه با این کشور سخن گفت.

وی مدعی شد که آمریکا به سیاست چین واحد متعهد می ماند اما چنانچه پکن در برابر تایوان به زور متوسل شود؛ با مقاومت واشنگتن مواجه خواهد شد.

آستین همچنین در بخشی از اظهارات خود که از سوی رویترز نقل شد؛ ادعا کرد که پروازهای نظامی چین در محدوده تایوان شبیه تمرین آمادگی عملیات است حال آنکه وی ترجیح داد از این فراتر نرود و پکن را به آمادگی نظامی برای انجام چنین عملیاتی متهم نکند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: واشنگتن آمادگی آن را دارد که با اعتماد به نفس و قاطعیت با قدرت یابی نظامی چین مواجه شود و از توانایی تایوان در دفاع از خود، حمایت کند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که تایوان بخشی از تمامیت ارضی چین محسوب می شود حال آنکه دولت واشنگتن از ارسال سیگنال هایی که به تحریک جدایی طلبان تایوانی منجر می شود؛ ابایی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: به کانال های باز نظامی و دیپلماتیک با چین علاقمندیم

آمریکا: به کانال های باز نظامی و دیپلماتیک با چین علاقمندیم