مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 13:202021-12-03بين الملل

آیا روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد؟


روزنامه القدس العربی چاپ لندن در سرمقاله امروز(جمعه) نوشت: در روزهای اخیر لحن سخنان آمریکا و ناتو علیه روسیه به شدت تند شده است و دلیل آن هم استقرار هرچه بیشتر نیروهای مسلح این کشور در مرزهای اوکراین است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شفقنا به نقل از القدس العربی نوشت: جدایی کریمه از اوکراین پس از وقوع انقلابی در همان سال در اوکراین رخ داد که طی آن، اوکراینی ها از دست ویکتور یانکویچ رییس جمهور فاسد خود رهایی یافتند.

عملیات سیطره بر شبه جزیره کریمه یک اقدام امنیتی و نظامی بسیار جسورانه و زیرکانه بود؛ پس از جلسه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با روسای سرویس های امنیتی این کشور و اتخاذ تصمیم سیطره بر کریمه، تظاهراتی در وفاداری با روسیه در مرکز این اقلیم برگزار شد و نیروهای امنیتی مخفی روسیه کنترل پایگاههای راهبردی را در کریمه به دست گرفتند و یک دولت وفادار به خود را روی کار آوردند.

روسیه با الحاق کریمه به خاک خود که با تحریک اقلیت روسی موجود در شرق اوکراین صورت گرفت، با موجی از محکومیت ها و انتقادهای بین المللی روبروشد.

خودروهای زرهی روسیه از مرز این کشور عبور کردند و مقاومت ارتش اوکراین را در هم شکستند.

برخلاف الحاق کریمه و دخالت روسیه در شرق اوکراین که با تحریک جدایی طلبان برای حمایت غیرنظامی از دخالت نظامی روسیه صورت گرفت، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد؟

آیا روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد؟