مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-03سياسي

عضو هیأت رییسه مجلس: مشکل آبی کشور نتیجه سومدیریت های گذشته است


عضو هیأت رییسه مجلس با بیان اینکه مشکل آب در کشور نتیجه سومدیریت ها است، گفت: این درست نیست که ما در بحث مشکل آب مردم را دچار تنش کنیم بلکه باید مدیریت در حوزه آب را اصلاح کرده و سیاست ها در این حوزه را تغییر دهیم.

- مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در داده ایم و این یعنی تعارض منافع؛ در حالیکه مدیریت منابع آبی باید توسط یک مجموعه ای انجام می شد که نگاه جامع به این مسئله داشته باشد مثل توجه به مسائل زیست محیطی.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مدیریت منابع آب صحیح بود امروز ما شاهد نبودیم که 20 واحد صنعتی فولاد که آب بر هستند در مناطق کویری تأسیس شده و یا در حال تأسیس باشد و ما در کنار تأسیس این واحدهای صنایع فولادی برای تأمین آب شرب مردم با مشکل مواجه باشیم.

نکته مهم اینجا است که اکثر این واحدها در مناطقی تأسیس شده و یا می شود که از سوی وزارت نیرو از نظر منابع آبی به عنوان منطقه ممنوع معرفی شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا مدیریت منابع آب از حالت سنتی و سدسازی به آبخیزداری تغییر کرده اما متأسفانه ما به این مسائل توجهی نداریم و اینگونه به نظر می رسد ما در سیاست گذاری ها در حوزه آب نیازمند تغییر جدی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو هیأت رییسه مجلس: مشکل آبی کشور نتیجه سومدیریت های گذشته است

عضو هیأت رییسه مجلس: مشکل آبی کشور نتیجه سومدیریت های گذشته است