مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-02اقتصادي

خرما می تواند نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد


ایران در محصول خرما از لحاظ سطح زیر کشت، تولید، صادرات و مصرف ملی از کشورهای ممتاز بوده و خرما و مشتقات آن می تواند از عوامل مهم رشد تولید ناخالص ملی و نرخ ثروت ملی باشد.

- آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح روز پنجشنبه در سومین همایش ملی خرما اظهار کرد: نگاهی که به خرما در تاریخ اقتصادی ایران شده است نیازمند یک تحول بنیادی دارد.

خرما یک یک میوه فوق استراتژیک در عرصه غذایی و منظومه اقتصادی و یکی از مولفه های قدرت اقتصادی در جغرافیای اقتصاد فراملی است.

وی تصریح کرد: اگر نگاه به خرما به عنوان یک میوه باشد که تولید، مصرف و مدیریت آن تنها اضلاع مهندسی آن باشد 100 درصد به خطا رفته ایم و همانطور که تاکنون اینگونه بوده است.

خرما یکی از مولفه های اقتدار در کشور است.

با توجه به اینکه ایران در محصول خرما از لحاظ سطح زیر کشت، تولید، صادرات و مصرف ملی از کشورهای ممتاز است و این میوه و مشتقات آن می تواند از عوامل مهم رشد تولید ناخالص ملی و نرخ ثروت ملی باشد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: به جهت آنکه از قدیم در عرصه های تولید، داشت، برداشت و مصرف دارای سیاست کارشناسانه منطق با جامعت شناسی و روان شناسی اقتصاد در فضای بین المللی نبوده ایم در این امر دچار پسرفت شده ایم اما امیدواریم دولت جدید باید یک نگاه بنیادین و دانش محور داشته باشد تا خرما بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرما می تواند نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد

خرما می تواند نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد