مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-02اقتصادي

بانک مشترک ایران و سوریه راه اندازی می شود


رییس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به انعقاد چهار توافقنامه با سوریه، از ایجاد بانک مشترک ایران و سوریه خبر داد و گفت: برای توسعه تجارت با سوریه به سمت تهاتر و تجارت آزاد حرکت می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در برنامه تیتر امشب با اشاره به انعقاد چهار توافقنامه با سوریه در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سفر وزیر صمت به سوریه و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور، حائز دستاوردهای متعددی بود که می تواند زمینه ساز گسترش تجارت بین دو کشور شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به چالش های حمل و نقل و صادرات کالا به سوریه گفت: حمل و نقل به سوریه از دو مسیر دریایی و زمینی امکان پذیر است و به دنبال این هستیم موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

پیمان پاک افزود: در مسیر دریایی، خط دریایی منظم برای تجار در مسیر سوریه وجود ندارد و این چالش هم در زمینه نبود برنامه منظم حرکت کشتی ها و هم در زمینه نبود بار در مسیر برگشت مطرح است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در این زمینه به دنبال این هستیم که با اختصاص یارانه از سود سازمان کشتیرانی این خطوط را اقتصادی و به صرفه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مشترک ایران و سوریه راه اندازی می شود

بانک مشترک ایران و سوریه راه اندازی می شود