مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:552021-12-01پزشكي

افزایش 10 برابری ابتلاء زنان به ایدز


  متاسفانه در سال های اخیر امار ابتلا به این بیماری در زنان 10 برابر افزایش یافته است که از طریق اعتیاد و روابط جنسی  بوده است و شاید این آمار کم کم به  50 درصد خانم ها و 50 درصد آقایان  برسد.

- ایسنا/خراسان رضوی متخصص بیماری های عفونی گفت:  متاسفانه در سال های اخیر امار ابتلا به این بیماری در زنان 10 برابر افزایش یافته است که از طریق اعتیاد و روابط جنسی  بوده است و شاید این آمار کم کم به  50 درصد خانم ها و 50 درصد آقایان  برسد.

دکتر علی اکبر حیدری با اشاره به اینکه بیماری HIV بیماری نقص ایمنی اکتسابی است که در آن سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و فرد مستعد عفونت های فرصت طلب و سرطان های مختلف می شود، اظهار کرد: این عفونت اولین بار در سال 1981در بین دو جوان همجنس باز در آمریکا تشخیص داده شد و در همان گروه و گروه های دیگر منتشر شد.

این بیماری به مرور به کشورهای در حال توسعه وارد شد و در حال حاضر افریقا اکثریت مبتلایان را در خود جای داده است .

وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شده که این ویروس از سال 1965 درشامپانزه وجود داشته است و به خاطر رفتار نامناسب انسان این ویروس به آنها منتقل و گسترش یافته است .

حیدری با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای غربی با آموزش هایی که ارائه شده است واستفاده از روش های پیشگیرانه این بیماری کنترل شده است، تصریح کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 برابری ابتلاء زنان به ایدز

افزایش 10 برابری ابتلاء زنان به ایدز