مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:252021-12-01اقتصادي

برخی دستگاه ها به ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کمک می کنند!


معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی گفت: گاهی شاهد خدمت رسانی برخی دستگاه ها به ساخت و سازهایی هستیم که به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی انجام می شود.

- ، صفدر نیازی در نشستی به مناسبت روز جهانی خاک، ادامه داد: سال های گذشته خرد شدن زمین های کشاورزی به شدت افزایش یافته و تعداد قطعات اراضی کشاورزی بیشتر شده است و این روند ادامه دارد.

وی همچنین همکاری نکردن برخی از دستگاه های خدمات رسان در حوزه آب و برق و گاز را عامل مهمی در تغییر کاربری زمین های کشاورزی دانست و گفت: البته برخی از دستگاه ها در برخی استان ها همکاری خوبی باسازمان انجام می دهند اما متأسفانه در برخی موارد نیز شاهدخدمات رسانی به ساخت وسازهایی هستیم که در اراضی کشاورزی به صورت غیرمجاز انجام می شود و این کار را برای ما دشوار کرده است.

وی یکی دیگر از علل خرد شدن زمین های کشاورزی را قانون ارث دانست وافزود: البته در این مورد مباحث متعددی وجود دارد و این موضوعی فقهی است، به هرحال پژوهش هایی در این زمینه صورت گرفته وراهکارهایی ارائه شده است به عنوان مثال اینکه بعد از فوت مالک زمین دراختیار یکی از ورثه که توانایی و تخصص کشاورزی دارد، قرار بگیرد واین کار زیر نظر دولت انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی دستگاه ها به ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کمک می کنند!

برخی دستگاه ها به ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کمک می کنند!