مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-01بين الملل

تاثیر قرارداد سوآپ گازی در روند مذاکرات هسته ای


قرارداد سواپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از مسیر ایران درحالی روز یکشنبه امضا شد که به اعتقاد کارشناسان این قرارداد می تواند در مذاکرات هسته ای بر سر رفع تحریم ها تاثیر مثبتی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 و آمریکا در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه این کشورها از روز دوشنبه هشتم آذرماه آغاز شد ؛ در این راستا رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات میان ایران و 1+5 به همراه هیات های سیاسی و دیپلماتیک انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه و آمریکا در وین حضور دارند.

البته هیات آمریکایی با توجه به خروج این کشور از برجام به طور مستقیم در مذاکرات حضور ندارد و توسط هماهنگ کننده مذاکرات در جریان جزییات بحث قرار می گیرد.

مذاکرات احیای برجام در شش دور قبلی نیز بدون حضور رسمی هیات آمریکایی در اتاق مذاکرات برگزار شده است.

این در حالی است که مذاکرات هسته ای در آخرین هفته های کاری دولت دوازدهم به چارچوبی مشخص که بتوان به یک توافق محتمل برای رفع تحریم های غیرقانونی آمریکا برسد، نزدیک شده بود اما با توجه به تعلل آمریکا در تصمیم گیری و نداشتن اراده کافی برای لغو تحریم ها و طرح برخی درخواست های فرابرجامی، مذاکرات به نتیجه نرسید و با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در ایران در عمل مذاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر قرارداد سوآپ گازی در روند مذاکرات هسته ای

تاثیر قرارداد سوآپ گازی در روند مذاکرات هسته ای