مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-01بين الملل

افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی


در دیدار رییس جمهور تاجیکستان و وزیر امور خارجه کره جنوبی بر علاقه مندی دو کشور جهت توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان با چونگ ایونیونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی که به منظور سفر رسمی و شرکت در چهاردهمین جلسه مجمع همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی در دوشنبه به سر می برد، بر علاقه مندی دو کشور جهت توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید شد.

رحمان گفت: تاجیکستان کره جنوبی را شریک قابل اعتماد در عرصه بین المللی می داند و به توسعه بیشتر همکاری ها با آن در راستای منافع مشترک اهمیت ویژه ای قائل است.

رییس جمهور تاجیکستان و وزیر امور خارجه کره جنوبی وضعیت موجود روابط دوجانبه و زمینه های تحکیم و گسترش آن در عرصه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، انرژی، کشاورزی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است که در این راستا نقش فعال کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری و همچنین مجمع مشترک کارآفرینان دو کشور منجر به تعمیق همکاری ها و افزایش حجم سرمایه گذاری های متقابل خواهد شد.

 رحمان و ایونیونگ در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی نیز تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی

افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی