مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-01پزشكي

خطر ابتلا به سرطان ها بیش از پیش سلامت زنان را تهدید می کند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان ها یکی از مهم ترین علل به مخاطره انداختن سلامت زنان است.

- ، آزاده جولایی، با اشاره به اهمیت سلامت زنان از منظر سازمان جهانی بهداشتی اظهار کرد: سلامت تنها مختص به سلامت جسم نیست، بلکه سلامت جسم و روان دو بال مشترک و مکمل هم هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه تأمین سلامت جسمی و روانی زنان تضمین کننده سلامت خانواده و کل جامعه است، برخی از مهمترین نکته های مؤثر در سلامت زنان خصوصاً سرطان پستان را از منظر بهداشت جهانی تشریح کرد.

وی با بیان اینکه سرطان ها یکی از مهم ترین علل به مخاطره انداختن سلامت زنان است توضیح داد: میانه سنی در دنیا تغییر کرده به شکلی که جهان در حال ورود به مرحله میانسالی است، بنابراین خطر ابتلاء به سرطان ها بیش از پیش زنان را تهدید می کند.

جولایی گفت: به رغم این که سالیان سال سرطان ریه به دلیل عادت بد سیگار کشیدن در هر دو جنس رتبه اول را به خود اختصاص داده بود، در سال 2021 طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سرطان پستان به چالشی بزرگ برای زنان مبدل شد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که سرطان پستان در کشورهای توسعه یافته شیوع کمتری دارد و یا رقم رشد آن ثابت شده، در کشورهای درحال توسعه این سرطان رتبه اول شیوع را در زنان به خود اختصاص داده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر ابتلا به سرطان ها بیش از پیش سلامت زنان را تهدید می کند

خطر ابتلا به سرطان ها بیش از پیش سلامت زنان را تهدید می کند