مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:252021-11-29بين الملل

اثر واکسن ها در برابر اومیکرون چقدر است؟


در شرایطی که گسترش گونه جدید کووید-19 در برخی از نقاط دنیا نگرانی های جدیدی را به وجود آورده، دانشمندان معتقدند همچنان واکسینه شدن می تواند از مرگ ومیر و بستری شدن در اثر آن جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: انتشار واریانت جدیدی از کووید-19 در آفریقای جنوبی که هنوز جزییات زیادی درباره آن منتشر نشده، ابهام درباره کارایی واکسن ها در برابر آن را افزایش داده و موجب ایجاد ترس و دلهره شده است.

درست مانند ابتدای همه گیری یا بروز هر گونه جدید کرونا، دانشمندان به زمان احتیاج دارند تا انواع واکنش ها را در برابر آن درک و به عامه جامعه منتقل کنند.

واکسن ها چه میزان در مواجهه با اومیکرون کارآمد هستند؟ متخصصان می گویند: واکسن ها برای رقابت در این مسابقه چندان خوب نیستند.

بنابراین ممکن است درست کار نکنند.

اما این امر به معنی صفرشدن سطح محافظتی نیست.

به یاد داشته باشید که واکسن ها همچنان در حفاظت از جان ما مؤثر هستند و با کاهش دادن خطر ابتلا به بیماری های سخت با گونه های جدید ویروس مانند دلتا، آلفا، بتا و گاما کارایی دارند.

پزشکان می گویند: این که مردم دوزهای توصیه شده واکسن را دریافت کنند، در روند جلوگیری از ایجاد گونه ها و جهش های جدید ویروس، بسیار مؤثر و حیاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر واکسن ها در برابر اومیکرون چقدر است؟

اثر واکسن ها در برابر اومیکرون چقدر است؟