مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:252021-11-29اقتصادي

برجام به نتیجه برسد بازار مسکن مقداری رونق می گیرد


یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه رشد نسبی معاملات و قیمت مسکن در آبان ماه اهمیت چندانی ندارد گفت: اگر برجام به نتیجه برسد احتمالا بازار ملک به رونق نسبی می رسد اما ظرفیتی برای رشد سنگین قیمت ندارد.

- عباس زینعلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش 1.

2 درصدی قیمت و رشد 33 درصدی معاملات مسکن شهر تهران در یک ماه گذشته از دو علت رخوت بازارهای موازی و نزدیک شدن به ماههای پایانی سال نشأت می گیرد.

در واقع کم تحرکی بورس، ارز و طلا باعث شد برخی سفته بازان اقدام به خرید مسکن کنند تا شب عید آن را با مقداری سود به فروش برسانند.

وی افزود: من تحرک فعلی بازار املاک را رونق نمی بینم؛ چرا که مصرف کننده واقعی قدرت خرید ندارد و تا زمانی که این توان ایجاد نشود ظرفیتی در بازار به وجود نخواهد آمد.

برخی از فعالان اقتصادی در بازارهای موازی امکان سرمایه گذاری را ندارند تا بتواند سود قابل ملاحظه ای ببرند، به همین دلیل برای افزایش یا تثبیت سرمایه در شرایط تورمی به سمت مسکن آمدند.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در سرنوشت بازار مسکن اثرگذار خواهد بود گفت: اخباری که از نزدیک شدن به زمان مذاکرات شنیده می شود در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در تمامی بازارها تاثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام به نتیجه برسد بازار مسکن مقداری رونق می گیرد

برجام به نتیجه برسد بازار مسکن مقداری رونق می گیرد