مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:552021-11-29سياسي

مخالفان افزایش ظرفیت پزشکی به جای فشار و لابی سیاسی، استدلال کارشناسی ارائه دهند


مخالفان افزایش ظرفیت پزشکی به جای فشار و لابی سیاسی، استدلال کارشناسی ارائه دهند؛ مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی متناسب با شرایط کشور است.

- علی خضریان سخنگوی کمیسیون قرار گرفته است، گفت: این کار با توجه به کمبود پزشک و همچنین روند پیری جمعیت که نیاز به خدمات درمانی را افزایش می دهد، بسیار لازم است.

وی افزود: در مقابل اقدام خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی، نامه ای از سوی برخی افراد و نهادهای صنفی به رییس جمهور ارسال شد که به جای ارائه راهکار برای حل مسئله کمبود پزشک به دنبال خارج کردن مصوبه افزایش ظرفیت از شورا بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دو نهاد تصمیم گیر هستند که مدعی اداره کردن نظام سلامت کشور هستند اما در اقدامی تاسف بار به جای پیشنهاد راهکاری عملی برای حل معضل کمبود پزشک در نامه به رییس جمهور دچار تعارض منافع شده و خود را تا حد یک نهاد صنفی تقلیل دادند و درخواست خارج کردن مصوبه افزایش ظرفیت از شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کردند.

خضریان عنوان کرد: امضاءکنندگان نامه به رییس جمهور مدعی افزایش 50 درصدی ظرفیت پذیرش در چند سال اخیر هستند اما گویا فراموش کرده اند که ظرفیت پذیرش به مدت 15 سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفان افزایش ظرفیت پزشکی به جای فشار و لابی سیاسی، استدلال کارشناسی ارائه دهند

مخالفان افزایش ظرفیت پزشکی به جای فشار و لابی سیاسی، استدلال کارشناسی ارائه دهند