مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:302021-11-29اقتصادي

از استقرار صنایع مونتاژ در سوریه تا صادرات به سایر کشورهای عربی


وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: اگر بتوانیم صنایع مونتاژ را در سوریه مستقر کنیم، می توانیم از ظرفیت تجارت آزاد بین کشورهای عربی استفاده و به مصر، - وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: اگر بتوانیم صنایع مونتاژ را در سوریه مستقر کنیم، می توانیم از ظرفیت تجارت آزاد بین کشورهای عربی استفاده و به مصر، اردن و سایر کشورها صادرات داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید رضا فاطمی امین در جریان سفر به سوریه گفت: ایران با سوریه پیوندهای عمیق فرهنگی و اجتماعی دارد، اما در بعد اقتصادی این روابط ضعیف است و تقویت نشده است.

وی با اشاره به فعالیت خطوط تولید ایرانی در سوریه از جمله در بخش لوازم خانگی و برنامه ریزی برای فعال کردن خط تولید خودرو در این کشور، اظهار کرد: سوریه یک کشور در حال بازسازی است و امکان سرمایه گذاری گسترده در این کشور وجود دارد.

از طرف دیگر سوریه در آستانه ورود مجدد به اتحادیه عرب است.

بنابراین به گفته وی اگر بتوانیم صنایع مونتاژ را در این کشور مستقر کنیم، می توانیم از ظرفیت تجارت آزاد بین کشورهای عربی استفاده و به مصر، اردن و سایر کشورها صادرات داشته باشیم.

این مقام مسئول همچنین در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد سوریه در جمع خبرنگاران، گفت: تمرکز من در این سفر روی روابط اقتصادی در بخش های مختلف با کشور سوریه است و حتی می توان طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از استقرار صنایع مونتاژ در سوریه تا صادرات به سایر کشورهای عربی

از استقرار صنایع مونتاژ در سوریه تا صادرات به سایر کشورهای عربی