مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 03:452021-11-29پزشكي

نوشیدن قهوه ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد


نتایج یک مطالعه طولانی مدت نشان داده است که نوشیدن مقادیر زیاد قهوه ممکن است احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ادیت کوان استرالیا در مطالعه ای به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مصرف قهوه بر میزان زوال شناختی بیش از 200 استرالیایی در طول یک دهه تأثیر گذاشته است یا خیر.

دکتر سامانتا گاردنر ، محقق اصلی این مطالعه، گفت: نتایج نشان داد که بین قهوه و چندین نشانگر مهم مرتبط با بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد.

او گفت: ما دریافتیم شرکت کنندگانی که هیچ اختلالی در حافظه نداشتند و در ابتدای مطالعه مصرف قهوه شان بیشتر بود، با خطر کمتر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف که اغلب قبل از بیماری آلزایمر روی می دهد، یا ابتلا به بیماری آلزایمر در طول مطالعه روبرو بودند.

محققان دریافتند نوشیدن قهوه بیشتر نتایج مثبتی در رابطه با حوزه های خاصی از عملکرد شناختی، به ویژه عملکرد اجرایی که شامل برنامه ریزی، خودکنترلی و توجه است، داشت.

همچنین به نظر می رسد مصرف بیشتر قهوه با کُند کردن روند تجمع پروتیین آمیلویید در مغز، عاملی کلیدی در ایجاد بیماری آلزایمر، مرتبط است.

دکتر گاردنر در ادامه افزود: اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما این مطالعه دلگرم کننده بود زیرا نشان داد نوشید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدن قهوه ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

نوشیدن قهوه ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد